تولید نخستین ترانس برق با ظرفیت بالا زمینه‌ساز خودکفایی کشور است 

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: تولید ترانس برق با ظرفیت بالا بسیاری از نیازهای حوزه برق را در سطوح مختلف تأمین کرده و زمینه ساز خودکفایی کشور در این حوزه است.

همایون حائری شامگاه شنبه در سفر یک روزه خود به زنجان در جریان بازدید از شرکت ایران ترانسفو گفت : شکوفایی این گروه صنعتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و کاهش وابستگی به خارج، سبب خودکفایی صنعت برق این مرز و بوم شده است.

 

معاون برق و انرژی وزارت نیرو به ساخت بزرگترین ترانس کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت آمپر در این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت که برای نخستین بار در کشور با دانش فنی توسط متخصصان کشورمان صورت گرفته افتخار بزرگی است که امیدوارم مسیر آن ادامه داشته باشد.


حائری افزود: این ترانس برق می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را در سطوح ظرفیت‌های مختلف (ولتاژ و جریان بالا) تأمین کند.


وی با بیان اینکه از تمام متخصصان و دانشمندان این گروه صنعتی بابت ساخت بزرگترین ترانس در کشور قدردانی می‌کنم، گفت: وجود چنین گروه صنعتی در کشور، صنعت برق کشور را کاملاً خودکفا کرده است.


گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

برچسب ها: وزیر نیرو ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.